Mundus Inversus

2015-08-17
21:11:51

44.

Idag har varit en ovanligt bra måndag. 
Skulle egentligen skriva igår, och har skrivit ett långt skriva av sig-inlägg men bestämde mig att inte lägga ut det. Än i alla fall. 
 
Däremot har det hänt något fint igen, igår. 
Jag lyssnade som vanligt på min radio, som varje gång på söndag, och där har John en del som heter Superhero Sunday. Man kan skicka in mejl och berätta om vem som är din "superhero", varför och så spelar han en låt för dem. 
Förstå hur förvånad jag blev när veckans Superhero blev... min mor! 
Han läste upp mitt mejl, och så spelade han Billy Idols "Dancing with Myself" för min mamma. Så som jag skrev i mejlet. 
Såna små, löjliga nästan, saker, men vad glad jag blev. Och mamma också för den delen! 
Trodde aldrig i min vildaste fantasi att han skulle välja mitt mejl av alla. 
 
Så nu har jag sett honom live, och fått "vara med" på radio två gånger. Pretty good so far, om jag får säga så själv. På tal om John Barrowman, jag borde fortsätta kolla Arrow. Har en hel säsong att kolla ikapp, sigh... men nu blev det Supernatural istället. 
 
Och nu har jag faktiskt läst en del. På tre dagar har jag läst två Harry Potter-böcker, och ska snart börja med den tredje! 
(Obligatorisk "läser Harry Potter"-bild kommer lite längre ner)
 
 
Snart är det i alla fall onsdag, då ska jag träffa min kontaktperson - vem kan det vara, är de bra på det de gör, är de trevliga? Nåja, det visar sig. Jag tror dock inte att någon kan slå min förra, och hittills den enda kontaktpersonen. Hur min sockontakt hittade honom, vet jag inte, men seriöst... är så glad att hon gjorde det. Hon var för övrigt superawesome, och vi pratade ofta om olika saker, såsom filmer, böcker, snygga skådespelare och skådespelerskor, osv. Och så hittade hon min kontaktperson.
Men nu ska jag vara öppen för nya saker, och jag hoppas att den nya kontaktpersonen är minst lika bra. Och att vi "klickar", eller vad man ska säga. För det är viktigt. 
 
Oooooch sen är det fredag, och jag ska iväg i en vecka. Få se om jag klarar av en hel vecka där dock. 
Nästan helt ensam. Förutom helgen, då det blir drinkkväll - äntligen! 
Och om en vecka firar jag 3 år med Nörd. Tiden går fort. Hoppas vi kan gå på bio eller äta middag hemma, eller i alla fall ses och hitta på något då! 
 
 
S'well. Nu ska jag fortsätta läsa. Adios.