Mundus Inversus

2016-11-30
10:56:30

65.

Jag är verkligen sämst på att uppdatera. Tror dock att det delvis beror på att det inte känns som att jag har något att berätta egentligen.

Det här inlägget lär bli kaotiskt och utan struktur (precis som hela mitt liv) så, I dunno. Men ska försöka hålla en mer positiv ton kanske. Även om det inte alls är så positivt i mitt liv just nu but oh well.

Placebo var skitbra. Hade ingen ångest när jag väl satte mig på min plats, och så har jag nog aldrig skrattat så mycket på en konsert. Älskade att både Brian och Stefan var väldigt pratglada. 
 
Annars så har jag redan satt upp julgranen i mitt rum. Mest för att jag hittade en vit julgran som jag alltid velat ha, och om jag inte skulle sätta upp den på en gång så skulle den ligga till efter nyår...
 
Vad mer.
Jo, har blivit vegetarian igen (eller det heter nog pescatarian? idk) och mår bättre. Min kropp är inte gjord för att äta kött egentligen. Men jag bryr mig inte om vad andra äter, min "filosofi" är lite mer åt live and let live-hållet.
Respektera mina val i livet, så respekterar jag dina.
Har också mer eller mindre fått lite rutin på när jag äter. Det känns skitbra att det äntligen har gått. Förut kunde jag gå hela dagen utan att ens märka att jag inte ätit då jag inte kände av hunger. Men så började jag äta kl 14 på sysselsättningen och på det sättet fått min kropp att känna av hunger vid den tiden. Sen satte jag upp olika tider också och det går bra. Små saker som kanske är obetydliga för andra, men som är en början för mig.

Dessutom har jag tänkt mycket på meditation, särskilt en typ som jag använde rätt ofta när jag var liten. Måste bara faktiskt göra det, inte bara tänka. Problemet är dock att jag gärna vill ha egen liten hörna där jag i lugn och ro kan meditera, och det har jag inte för tillfället. 
 
Oh well. Har säkert glömt att skriva nåt.
Men nu ska jag få i mig frukost och försöka hitta ett litet ställe där jag kan meditera, annars blir det aldrig av!
 
Ciao.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: