Mundus Inversus

2018-02-13
22:10:44

74.

Hello, long time no see.
Det har hänt en hel del saker under tiden jag varit borta från bloggen, så jag kan faktiskt skriva lite. Jag hoppas jag kommer orka skriva ett lite längre inlägg, men jag lovar ingenting då jag ligger i sängen med influensa. Dessutom ligger katten på mig så det är lite svårt att skriva ordentligt, men hon får stanna här.
 
Vi börjar med att jag fyllde 24 förra veckan. Känns inte alls som att jag är äldre än 17, och fortfarande varje gång jag ser nån annons om möten för ungdomar så tänker jag att jag kan gå, tills jag inser att jag räknas som en ganska vuxen person nu typ. Förutom hos SJ, där är jag fortfarande ungdom i ett år till tror jag. Ärligt talat tror jag inte att det finns något som heter att vara vuxen på heltid? Känner någon sig någonsin vuxen hela tiden? Visst, man kan vara vuxen när det gäller - och jag vet när jag är vuxen, i vilka situationer och vilka stunder osv - men annars ska man kunna ha barnasinnet kvar tycker jag.
 
But hey, en vuxen grej som hänt är att jag har fått en lägenhet! Skrev på kontraktet i mitten av januari, och fick flytta den första februari. Jag bor två lägenhetshus från Luu nu, ett hus från kontaktpersonen, och kan ta en kort promenad till skolan, kort promenad till sysselsättningen och min vårdcentral ligger också en kort promenad bort. Dessutom är det ganska fint här när det inte är vinter, och jag hänger ändå ganska mycket på biblioteket. Fick veta att det finns karaokekvällar och musikquizkvällar också! 
 
Annars har livet varit rätt okej ändå. Känns som att vissa saker har lättat sedan jag flyttade hemifrån. Nu bor jag bara med min katt! Men nu när jag är sjuk så känns det lite tråkigt, jag orkar inte göra någonting och har ingen koncentration alls heller. Så kollar mest Netflix, har börjat kolla Bones igen. Började från början, och är på säsong 9 efter en månad. David Boreanaz var en av mina första kändiscrusher, hade en bild på honom i min plånbok när jag var 11.
 
Just det, hur kunde jag glömma. Har börjat läsa matte på komvux också. Det är förvånadsvärt hur bra det verkar gå för mig? Jag är lite imponerad. Men är lite orolig nu då jag missar den här veckan, och vet inte om jag kommer orka plugga någonting heller.
 
Well, här kommer bilder på lägenheten!
 
KÖKET
Självklart måste jag ha min flagga uppe!
 
Nu är det lite mindre plats på diskbänken då jag har fått en micro och lite annat.
 
 
BADRUMET

 
 
Fick ändå ett ganska stort badrum, vilket jag är tacksam för! Har dessutom tvättmaskin och torktumlare i lägenheten också, så klagar inte.
 
 
 
SOVRUM/VARDAGSRUM
 
Bestämde att bli lite rebellisk och vägra ha en soffa. Däremot har jag ett bord och fyra stolar!
Och så Hamlet som visst ville vara med på bild.
 
 
Min moster som hälsade på undrade varför jag inte har en tv.
I just don't. Min vinylspelare är mycket bättre, och dessutom har jag Netflix på min dator.
 
 
Hur det ser ut när man kommer in från hallen.
Hamlet photobombar igen.
 
 
 
Och så min säng och skrivbordet. Plus flaggor igen, because of course!
 
 
Bonus, från idag dessutom:
 Utsikten från min balkong. Jag klagar inte.
 
 
 
Så det här var min lägenhet. Är väldigt imponerad över hur snabbt jag fått den, men det kanske helt enkelt bara var meant to be. Jag väljer att se det så. Som jag brukar säga, saker kommer i sinom tid. Det kanske var tid nu.
 
Godnatt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: