Mundus Inversus

2018-03-01
23:48:42

75.

I brist på annat att göra loggade jag in här, och tänkte att när jag väl ändå är här så kan jag försöka skriva lite kort vad som händer i livet. Vilket inte är särskilt mycket, egentligen?
 
Idag skrev jag matteprov och fotades, då vi ska få namnbrickor på jobbet, och alla ska tydligen ha foton och sina namn. Sjukt störande eftersom jag inte vill bli förknippad med mitt namn, och särskilt inte med mitt efternamn? Men måste vänta på svenskt medborgarskap innan jag kan ändra namnet utan större problem. Så frustrerande.
 
Annars har det inte hänt mycket, tror jag? Har bara haft så mycket ångest på sistone, och mått ganska så dåligt, men inte kunnat prata om det eftersom jag inte vet hur jag ska beskriva allting. Det enda som faktiskt hände var nog att jag vågade mejla den nystartade lokala hbtq+ gruppen och frågade om jag får komma ändå, trots att jag är lite äldre än vad de andra är typ. Jag får komma, så om 1,5 vecka ungefär ska jag på första mötet! Blir spännande, men känns som att jag har alldeles för höga förhoppningar, som alltid. 
 
Dessutom har jag fått tillbaka lite av inspirationen och kreativiteten men vet inte vad jag ska göra av allt? Jag håller på att skriva en saga, samtidigt som jag vill ha fotoprojekt, göra dokumentärer, korta filmer, och allt sånt... 
 
Oh well. Här får ni en bild på dagens outfit. Var ju tvungen att vara lite fin om jag nu ska ha en namnbricka med mitt foto på.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: