Mundus Inversus

2017-09-06
22:49:40

67.

Oh wow... var börjar vi? Det var evigheter sedan jag skrev här på bloggen.
Jag har haft ett ganska så intensivt år om jag ska vara ärlig, det har hänt massvis med grejer.

Om vi ska prata om måendet så har det varit ganska upp och ner, även om jag har fått flera "uppenbarelser" under mina stunder med terapi.
 
Vi börjar kanske såhär. I år har jag lyckats/hunnit med att:
- åka till Umeå för att hälsa på Sherlock Friendo
- se Depeche Mode
- se Hans Zimmer
- gå på Pride inte långt från var jag bor
- se Rammstein (för tredje gången på ett år, i Finland den gången)
- se System of a Down
- gå på Pride i Stockholm med Sherlock Friendo
- åka till England
- se Hamlet med Andrew Scott i huvudrollen
- träffa Andrew efteråt och få en bild med honom
- träffa min far
- träffa min bror jag inte sett på flera år (!!!)
- gå på en gaybar i England
 
Helt ärligt så har det varit ett helt galet år, och det är bara september.
Jag har också typ kommit ut till vissa personer i mitt liv, vilket är otroligt skönt, även om det fortfarande tar tid för mig att våga berätta för alla. Dessutom så är det ju en process, jag kan inte förvänta mig att jag t ex skriver det på Facebook och så kommer alla veta. Kommer fortfarande behöva förklara för människor jag möter och så... Anyways.
 
Jag har färgat håret flera gånger, because of course I have. Och nu har jag faktiskt bara rakat bort det mesta så nu är det väldigt kort och det är otroligt skönt. Faktiskt. I've gone all "fuck it".
 
Och Luu har flyttat också. Så saker har hänt i mitt liv och jag har knappt orkat tänka igenom allting, ärligt talat.
Nu känner jag någon sorts frihet också, som att jag äntligen efter alla dessa år kan tänka på mig själv och mitt mående.
 
Imorgon har jag i alla fall ett möte med min terapeut och FK om hur vi ska göra med min sysselsättning. Jag trivs med min chef där, men det tragiska är väl att det skulle vara ett ställe för rehabilitering och jag känner för att dö ännu mer nu när jag varit där, än vad jag gjorde innan jag började där. Don't get me wrong, jag älskar att jobba med min chef och en till som är där, men det är kunderna och folk utifrån som gör det hela till ett helvete och jag orkar helt enkelt inte.
 
Senaste veckan har jag bara kollat Lucifer med mamma (det är någonting med mamma... hon vet alltid vilka serier hon ska få mig att se?) och det har väckt flera intressanta diskussionsämnen. Och dessutom har jag kommit på vad jag ska klä ut mig till Halloween, även om jag antagligen kommer sitta ensam i baren.
 
Nu ska jag lägga pussel och sova. G'night world.
 
PS. Hello J, om du läser det här! Tack för att du är min vän <3
Kommentar:
2017-09-06 @ 23:01:31
#1: Anonym

Yey, jag fick också en personlig hälsning! :3 Tack själv <3
//J

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: